Case: De IEX Beleggersdag 2022

De IEX Beleggersdag, hét beleggersevenement van Nederland!

Achtergrond

De coronacrisis zorgde voor roerige tijden en had een grote impact op onze evenementenagenda. Wij vonden het dan ook hoog tijd om weer eens iets op touw te zetten. Na 2,5 jaar covid-maatregelen ging Nederland van het slot en zagen we gelegenheid om de IEX Beleggersdag te organiseren. Eindelijk konden we weer in contact komen met de bezoekers en abonnees van IEX, en onze partners gelegenheid bieden om in gesprek te gaan met hun doelgroep.

Doelstelling IEX

Een belevenis organiseren voor onze bezoekers/beleggers. Een topprogramma neerzetten dat beleggers informeert en inspireert.

Doelstelling adverteerders

In contact komen met de bezoekers van de IEX Beleggersdag! Vanwege de coronacrisis was het voor veel bedrijven al enige tijd geleden dat er een-op-een-contact mogelijk was. De IEX Beleggersdag gaf onze adverteerders de mogelijkheid direct met hun doelgroep te spreken, autoriteit te claimen en leads te genereren.

Uitdaging en aanpak

De uitdaging van de IEX Beleggersdag was om de contactmomenten met de bezoekers meer te laten worden dan een eenmalige interactie. Uitdagingen waren verder ook het creëren van engagement, het claimen van autoriteit door IEX en zijn adverteerders, en inspireren en informeren van de bezoekers met een divers topprogramma.

Concrete aanpak

De IEX Beleggersdag is voor onze adverteerders het uitgelezen moment om in real life te communiceren met onze doelgroep. Naast de communicatie op de dag zelf zorgen wij ervoor dat u, als adverteerder, zichtbaar bent in de communicatie omtrent het evenement. We kunnen de communicatie onderverdelen in 3 fases, namelijk:

Voor het evenement

Communiceren met de doelgroep, aanjagen bezoek en lead generatie via:

  • Interview of artikel
  • Banners
  • Display
  • Nieuwsbrief
  • Logo op wervingscampagne
  • Logo op event-website

Tijdens het evenement

Contact met de doelgroep via:

  • Stand
  • Activatie tijdens het event
  • Spreker op podium
  • Break-out-sessies
  • Deelname paneldiscussie
  • Logo op logo wall
  • Lunch met relaties

… en meer!

Na het evenement

Opvolgen leads via:

  • Interview of artikel
  • Display
  • E-magazine
  • Partnermail
  • Nieuwsbrief

Resultaten:

Op vrijdag 1 juli 2022 vormde theater ’t Spant in Bussum het kloppend hart van beleggend Nederland: het toneel van de IEX Beleggersdag. Een groot aantal beleggingsexperts, topbestuurders van beursgenoteerde bedrijven en andere kopstukken deelde een dag lang  inzichten, strategieën en tips.

Het was een waanzinnige dag met:

  • een gevarieerd programma (25+ sessies)
  • 12 sponsoren
  • 1200 bezoekers
  • een indrukwekkende lijst aan sprekers zoals Constantijn van Oranje en vele experts onder wie Martine Hafkamp, Hans Oudshoorn en Nico Bakker. Ook meerdere top-CEO’s en CFO’s gaven acte de présence; denk aan Frans Muller (Ahold Delhaize), Jeroen van Glabbeek (CM.com), Atilla Aytekin (Azerion) en Peter Bijvelds (Ebusco), maar ook Chris Figee (CFO KPN) en Ewout Hollegien (CFO ASR).

Resultaten klanttevredenheidsonderzoek:

  • Bezoekers van de IEX Beleggersdag hebben de dag als zeer prettig ervaren en gaven gemiddeld een 7,9
  • 91% van de respondenten was zeer tevreden over de kwaliteit van het programma
  • 94,5% van de respondenten gaf aan dat de IEX Beleggersdag aan de verwachtingen had voldaan

 

Meer informatie? 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van IEX Media